Facebook Pixel

SIA "Izdevniecība Rīgas Viļņi" privātuma politika

Sabiedrības ar ierobežotu atbildību "IZDEVNIECĪBA RĪGAS VIĻŅI" Privātuma politika

  1. 1. Privātuma politikas mērķis un piemērošana
    1. Šī privātuma politika (turpmāk arī - Politika) ir izstrādāta saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2016/679 (2016. gada 27. aprīlis) par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti, ar ko tiek atcelta Direktīva 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula), turpmāk – Regula.
    2. Šīs Politikas mērķis ir sniegt informāciju personas datu subjektam - identificējamām fiziskām personām (turpmāk – Datu subjekts vai Jūs), par to, kā personas datu apstrādes pārzinis - SIA “Izdevniecība Rīgas Viļņi” (vienotais reģ.nr.40003363975, juridiskā/ faktiskā adrese: Kaļķu iela 15-8, Rīga, LV-1050) (turpmāk – Pārzinis vai Izdevniecība) vāc, apstrādā, glabā, kopīgo, dzēš un aizsargā fizisko personu datus. Politikas mērķis ir aizsargāt Datu subjekta intereses un brīvības, vienlaicīgi nodrošinot, ka personas dati tiek apstrādāti likumīgi, godprātīgi un Datu subjektam pārredzamā veidā.
    3. Specifiskām personas datu apstrādēm, Pārzinis ir izstrādājis atsevišķus privātuma paziņojumus vai politikas, par kuriem Pārzinis sniedz informāciju arī šajā Politikā.  Ievērojot minēto - šī  Politika ir uzskatāma par vispārējo privātuma politiku, bet specifiskajām personas datu apstrādēm izstrādātie privātuma paziņojumi vai politikas - par speciālajiem privātuma paziņojumiem vai politikām (piemēram, Lojalitātes programmas privātuma politika, u.c.). Pretrunu gadījumā speciālo privātuma paziņojumu/politiku noteikumi ir noteicošie.
    4. Šī politika ir attiecināma uz fizisko personu personas datu apstrādi neatkarīgi no tā, kādā formā un/vai vidē fiziskā persona sniedz personas datus (kontaktējoties klātienē, apmeklējot telpas, sazinoties mutiski, rakstiski, pa pastu, telefoniski, elektroniski vai citiem tehniskiem saziņas līdzekļiem, tostarp masu informācijas līdzekļiem un lietotāja programmā u.tml.), kā arī neatkarīgi no tā, kāds ir personas datu ieguves avots un kādās Pārziņa sistēmās dati tiek apstrādāti.
  2. 2. Personas datu apstrādes pārzinis un kontaktinformācija
    1. Šajā Politikā noteiktās personas datu apstrādes pārzinis ir SIA “Izdevniecība Rīgas Viļņi” (vienotais reģ.nr.40003363975), kuras kontaktinformācija saziņai ir šāda:
      • juridiskā adrese: Kaļķu iela 15-8, Rīga, LV-1050, Latvija;
      • e-pasta adrese:  birojs@rigasvilni.lv ;
      • tālrunis +371 67842577.
    2. Par visiem personas datu apstrādes un aizsardzības jautājumiem Jūs varat sazināties šādos veidos:
      • e-pasta adrese: birojs@rigasvilni.lv;
      • pasta korespondences adrese:  Kaļķu iela 15-8, Rīga, LV-1050, Latvija.
    3. Personas datu apstrādes Pārzinis nosaka, kādiem nolūkiem un kādi personas dati tiek vākti, un kādā veidā tie tiek apstrādāti.
  3. 3. Kā jūs tiksiet informēts par jūsu personas datu apstrādi?
    1. Lai veicinātu pārskatāmu datu apstrādi, Pārzinis informē un izskaidro, kādi personas dati tiek apstrādāti, veicot Pārziņa saimniecisko darbību, un kā tie tiek izmantoti. Minētā informācija ir sniegta šajā Politikā.
    2. Apstrādājot personas datus mērķiem, kuri nav norādīti šajā Politikā, kā arī, lai precizētu informāciju par datu apstrādes individuālajiem nosacījumiem, Pārzinis var informēt Jūs atsevišķi (piemēram, Pārzinim izvietojot paziņojumus e-pasta sūtījumos). Tāpat informāciju Jums var sniegt arī Pārziņa personāls, to izskaidrojot mutiski, vai lūdzot iepazīties ar noteiktos dokumentos norādītu informāciju.
  4. 4. Kādi ir piemērojamie tiesību akti?
    1. Personas datu vākšana un apstrāde tiek veikta saskaņā ar šādiem normatīvajiem aktiem:
      1. Eiropas Parlamenta un Padomes regula Nr. 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko tiek atcelta Direktīva 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula);
      2. Fizisko personu datu apstrādes likums;
      3. citiem Pārzinim saistošiem normatīvajiem aktiem, kuri piemērojami attiecībā uz fizisko personu datu apstrādi un aizsardzību, piemērām, Grāmatvedības likums, Informācijas sabiedrības pakalpojumu likums, u.c.
  5. 5. Kas ir personas dati?
    1. Personas dati ir jebkura informācija, kas attiecas uz identificētu vai identificējamu fizisku personu (“datu subjekts”). Identificējama fiziska persona ir tāda, kuru var tieši vai netieši identificēt, jo īpaši atsaucoties uz identifikatoru, piemēram, minētās personas vārdu, uzvārdu, identifikācijas numuru, atrašanās vietas datiem, tiešsaistes identifikatoru vai vienu vai vairākiem fiziskajai personai raksturīgiem fiziskās, fizioloģiskās, ģenētiskās, garīgās, ekonomiskās, kultūras vai sociālās identitātes faktoriem.
  6. 6. Kādi ir personas datu apstrādes mērķi (nolūki)?

      Pārzinis, veicot savu komercdarbību, ir noteicis, ka tam ir šādi personas datu apstrādes mērķi (nolūki):

    1. Personas datu apstrāde Pārziņa saimnieciskās darbības nodrošināšanai, līgumu noslēgšanai un līgumsaistību izpildei un Pārziņa leģitīmo interešu nodrošināšanai.
      1. Kādus personas datus Pārzinis apstrādā?

        Personas datu kategorijas, kuras Pārzinis apstrādā, ir atkarīgas no konkrētās situācijas, kādā personas datu apstrāde tiek veikta, t.i.,  no Pārziņa veiktajām saimnieciskajām darbībām, normatīvo aktu prasībām un Pārziņa leģitīmās intereses konkrētajā situācijā.

        Piemēram, Datu subjektam izsakot (piemēram, Pārziņa Birojā, pa tālruni, e-pastā, tīmekļa vietnē www.zurnali.lv, www.rigasvilni.lv utt.) vēlmi noslēgt līgumu (piemēram, līgumu par preses izdevumu abonēšanu vai veicot vienreizēju preses izdevuma pirkumu, u.tml.) vai uzdodot jautājumu par līgumu, kurš jau ir noslēgts starp Pusēm. Šādā gadījumā Pārzinim ir pienākums apstrādāt informāciju, kas apliecina Jūsu identitāti (piemēram, vārds, uzvārds, piegādes adrese, kontaktinformācija saziņai, pārstāvētais uzņēmums, ja tāds ir, utt.). Pēc līguma noslēgšanas tiek apstrādāti Jūsu personas dati atbilstoši starp pusēm noslēgtajam līgumam, kā arī no šī līguma izrietošā maksājuma informācija (ja pakalpojums tiek sniegts par maksu) tai skaitā, bankas konts, informācija par kredītiestādi, veiktie maksājumi, saņemtie pirkumi/preces, informācija par dalību lojalitātes programmā, piešķirtās atlaides, rēķinu saņemšanas e-pasts, klienta numurs. Lai varētu noslēgt līgumu un iegādāties preses izdevumus, un/vai sekot līdzi līguma saistību izpildei, Jums ir iespēja arī izveidot klienta kontu Izdevniecības tīmekļa vietnē www.zurnali.lv, norādot savus personas datus (piemēram, vārdu, uzvārdu, e-pastu, u.tml.).

      2. Kāds ir personas datu apstrādes tiesiskais pamats?

        Datu apstrāde tiek veikta ar mērķi nodrošināt Pārziņa saimniecisko darbību, tai skaitā, lai noslēgtu un izpildītu līgumu par preses izdevumu iegādi vai kādu citu līgumu par pakalpojuma sniegšanu, pamatojoties uz Regulas 6.panta 1. punkta b) apakšpunktu, tas ir, apstrāde ir vajadzīga līguma, kur līgumslēdzējpuse ir datu subjekts, izpildei vai pasākumu veikšanai pēc datu subjekta pieprasījuma pirms līguma noslēgšanas.

        Gadījumos, kad starp pusēm ir nodibinātas līgumiskās attiecības, Pārzinis, saskaņā ar Grāmatvedības likumu, var piemērot Regulas 6.panta 1.punkta c) apakšpunktu - apstrāde ir vajadzīga, lai izpildītu uz Pārzini attiecināmu juridisku pienākumu.

        Visos gadījumos Pārzinis piemēro Regulas 6.panta 1.punkta f) apakšpunktu - apstrāde ir vajadzīga pārziņa vai trešās personas leģitīmo interešu ievērošanai (izņemot, ja datu subjekta intereses vai pamattiesības un pamatbrīvības, kurām nepieciešama personas datu aizsardzība, ir svarīgākas par šādām interesēm, jo īpaši, ja datu subjekts ir bērns).

        Pārzinis piemēro Regulas 6.panta 1.punkta f) apakšpunktu arī,  lai nodrošinātos ar pierādījumiem, kas apliecina komunikācijas apstākļus gan pirms līguma slēgšanas, gan līgumsaistību izpildes laikā. Piemēram, lai organizētu Pārziņa saimniecisko darbību un ar Jums noslēgtā līguma izpildi, sazinoties ar Jums, izmeklētu gadījumus, kad ir saņemtas sūdzības par pakalpojumu sniegšanas kvalitāti, kā arī, lai nodrošinātos ar pierādījumiem sūdzību, pretenziju un tiesvedību gadījumā.

      3. Kāds ir personas datu apstrādes laika posms?

        Sniedzot preses izdevniecības pakalpojumus Pārzinis ievēro speciālos normatīvos aktus, kuri nosaka tā pienākumu saglabāt atsevišķus datus. Piemēram, Grāmatvedības likums nosaka pienākumu glabāt informāciju par darījumiem piecus gadus. Ievērojot minēto, Pārzinis ievēro normatīvajos aktos noteiktos termiņus. Savukārt, sniedzot pakalpojumus un pārdodot preses izdevumus informācija tiks glabāta visu pakalpojuma sniegšanas un preses izdevuma abonēšanas laiku, ievērojot noilgumu prasījumiem, kas piemērojams attiecīgajām tiesiskajām attiecībām.

        Pēc glabāšanas termiņa beigām, personas dati tiks neatgriezeniski dzēsti, ja vien netiks saņemtas pretenzijas par savstarpējo sadarbību.  Šādā gadījumā Pārzinis, balstoties uz savu leģitīmo interesi, var saglabāt visu informāciju pilnībā vai daļēji līdz pretenziju galējam atrisinājumam (tas ir, Civillikumā noteiktais desmit gadu noilguma termiņš vai tiesas nolēmuma spēkā stāšanās diena).

      4. Kurš piekļūst informācijai un kam tā tiek izpausta?

        Personas datu saņēmēji var būt Pārziņa pilnvaroti darbinieki, atbilstoši to darba pienākumos noteiktajam apjomam un ievērojot normatīvajos aktos noteiktās prasības.

        Personas dati var tikt nodoti Pārziņa apstrādātājiem, tādiem kā preses izdevumu piegādātājiem,  juridisko pakalpojumu sniedzējiem un citiem konsultantiem, saskaņā ar starp pusēm noslēgta līguma noteikumiem.

        Personas dati var tikt nodoti tiesībsargājošajām iestādēm, tiesai vai citām valsts un pašvaldības iestādēm, ja attiecīgajām iestādēm ir tiesības uz pieprasīto informāciju (piemēram, Valsts ieņēmumu dienestam par Jums kā par darījuma partneri, u.c.).

        Pārziņa likumīgo interešu aizsardzībai personas dati var tikt nodoti vēršoties tiesā vai citās valsts institūcijās pret personu, kura ir aizskārusi Pārziņa likumīgās intereses. Piemēram gadījumos, kad par Pārziņa pārdoto preses izdevumu abonentu ir strīds, dati par konkrētajā strīdā iesaistīto klientu var tikt nodoti Juridisko pakalpojumu sniedzējam.

        Personas datus nav paredzēts nodot saņēmējiem ārpus Eiropas savienības vai Eiropas ekonomiskās zonas valstīm.

        Pārzinim ir pienākums sniegt informāciju par apstrādātajiem personas datiem šādos gadījumos:

        • Tiesībsargājošajām iestādēm, tiesai vai citām valsts un pašvaldības iestādēm, ja tas izriet no normatīvajiem aktiem un attiecīgajām iestādēm ir tiesības uz pieprasīto informāciju.
        • Ja trešajai personai personas dati jānodod noslēgtā līguma ietvaros, lai veiktu kādu līguma izpildei nepieciešamu funkciju (piemēram, Pārziņa leģitīmo interešu realizācijai, juridiskās palīdzības sniegšanas nodrošināšanai).
        • Saskaņā ar Datu subjekta skaidru un nepārprotamu pieprasījumu.
        • Pārziņa likumīgo interešu aizsardzībai, piemēram, vēršoties tiesā vai citās valsts institūcijās pret personu, kura ir aizskārusi Pārziņa likumīgās intereses.

    2. Ienākošās un izejošās komunikācijas (e-pasta, pasta vēstules, čats) administrēšana, saglabāšana un uzskaite, lai nodrošinātu līgumsaistību izpildi, uz Pārzini attiecināmu pienākumu izpildi un Pārziņa leģitīmo interešu nodrošināšanu.
      1. Kādus personas datus apstrādā Pārzinis?

        Sazinoties ar Pārzini vai iesniedzot sūdzību vai ierosinājumu, izmantojot Pārziņa norādīto kontaktinformāciju (piemēram, tālruni, e-pastu, pastu, Pārziņa tīmekļa vietnē www.zurnali.lv pieejamo čatu, u.tml.), tiks saglabāta rakstveida informācija, kas saistīta ar konkrēto jautājumu, dokumentu un tajā atspoguļoto informāciju, kā arī komunikācijas saturs, laiks un informācija par izmantoto komunikācijas rīku. Gadījumā, ja Jūs izteiksiet pretenzijas par līguma saistību izpildi, tad Pārzinim būs nepieciešams identificēt sūdzības iesniedzēju jeb personu, kurai nepieciešams sagatavot atbildi. Šajā gadījumā, lai sasniegtu mērķi Pārzinis var apstrādāt personas datu apjomu, kas ietver gan Datu subjekta vārdu un uzvārdu, gan personas kodu, gan kontaktinformāciju, gan informāciju par saņemtajiem pakalpojumiem/pirkumiem (piemēram, abonētajiem preses izdevumiem), personas tiešsaistes identifikācijas datus, tajā skaitā informāciju, kas saistīta ar pakalpojumu/pirkumu izmantošanas vēsturi (sistēmas auditācijas pierakstu analīze, maksājumu disciplīna - apmaksas veids un termiņi, utt.) un citu informāciju saistībā ar līgumu. Šāda informācija tiek fiksēta dokumentācijā un saglabāta Pārziņa datu apstrādes sistēmās. Pārzinim ir pienākums un tiesības apstrādāt Datu subjekta identificējošo informāciju un informāciju, kas apliecina personas identitāti un pārstāvības tiesības (ja persona pārstāv citu personu) līgumattiecībās.

      2. Kāds ir personas datu apstrādes tiesiskais pamats?

        Informācijas saglabāšana par komunikācijas faktu un saturu tiek veikta, pamatojoties uz Regulas 6.panta 1.punkta f) apakšpunktu - apstrāde ir vajadzīga pārziņa vai trešās personas leģitīmo interešu ievērošanai, izņemot, ja datu subjekta intereses vai pamattiesības un pamatbrīvības, kurām nepieciešama personas datu aizsardzība, ir svarīgākas par šādām interesēm. Gadījumos, kad Jūs esat iesniedzis dokumentu, kurā ietverts lūgums, sūdzība, priekšlikums vai jautājums, no kura izriet Pārziņa pienākums izskatīt Jūsu iesniegumu, datu apstrādes tiesiskais pamats ir šis tiesiskais pienākums (piemēram, Patērētāju tiesību aizsardzības normatīvo aktu prasību izpilde vai Regulas izpilde, kā arī, citi normatīvie akti, kuri reglamentē iesniegumā (priekšlikumā, sūdzībā) minētā jautājuma risināšanu), atbilstoši Regulas 6.panta 1.punkta c) apakšpunktam - apstrāde ir vajadzīga, lai izpildītu uz Pārzini attiecināmu juridisku pienākumu. Savukārt, Pārziņa un trešo personu leģitīmo interešu nodrošināšanai (piemēram, lai izmeklētu gadījumus, kad ir saņemtas sūdzības par pakalpojuma sniegšanas kvalitāti kā arī, lai nodrošinātos ar pierādījumiem pret iespējamām pretenzijām) datu apstrādes tiesiskais pamats ir Pārziņa leģitīmās intereses. Tāpat, korespondences uzskaite tiek veikta, lai sistematizētu Pārziņa komercdarbību un sasniegtu komercdarbības mērķus - informētu par pakalpojumu klāstu, preses izdevumu abonēšanas nosacījumiem u.tml.

      3. Kāds ir personas datu apstrādes laika posms? 

        Mērķa sasniegšanai Pārzinis informāciju glabās ne ilgāk kā divus gadus, ja vien attiecīgo informāciju nevajadzēs izmantot, lai nodrošinātu Pārziņa tiesisko interešu nodrošināšanu ilgāku laiku (piemēram, strīdus gadījumā - pierādījumu saglabāšanai). Šādā gadījumā informācija tiks glabāta tik ilgi, kamēr pastāvēs Pārziņa vai trešās personas tiesiskās intereses.

        Gadījumā, ja saistībā ar saņemto korespondenci ir veikti precizējumi grāmatvedības uzskaites sistēmā, tad attiecīgā informācija tiek glabāta atbilstoši grāmatvedības uzskaiti regulējošajiem normatīvajiem aktiem, tas ir, 5 gadus.

        Pēc glabāšanas laikposma beigām, personas dati tiek neatgriezeniski dzēsti, ja vien normatīvais akts, piemēram, likums par arhīvu, neuzliks par pienākumu glabāt ilgāk.

      4. Kurš piekļūst informācijai un kam tā tiek izpausta?

        Personas datu saņēmēji var būt Pārziņa pilnvaroti darbinieki, atbilstoši to darba pienākumos noteiktajam apjomam un ievērojot normatīvajos aktos noteiktās prasības, kā arī juridisko pakalpojumu sniedzēji, tiesībsargājošās, kontrolējošās, pārraugošās un uzraugošās institūcijas.

        Personas datus nav paredzēts nodot saņēmējiem ārpus Eiropas savienības vai Eiropas ekonomiskās zonas valstīm.

        Pārzinim ir pienākums sniegt informāciju par apstrādātajiem personas datiem šādos gadījumos:

        • Tiesībsargājošajām iestādēm, tiesai vai citām valsts un pašvaldības iestādēm, ja tas izriet no normatīvajiem aktiem un attiecīgajām iestādēm ir tiesības uz pieprasīto informāciju.
        • Ja trešajai personai personas dati jānodod noslēgtā līguma ietvaros, lai veiktu kādu līguma izpildei nepieciešamu funkciju (piemēram, Pārziņa leģitīmo interešu realizācijai, juridiskās palīdzības sniegšanas nodrošināšanai).
        • Saskaņā ar Datu subjekta skaidru un nepārprotamu pieprasījumu.
        • Pārziņa likumīgo interešu aizsardzībai, piemēram, vēršoties tiesā vai citās valsts institūcijās pret personu, kura ir aizskārusi Pārziņa likumīgās intereses.

    3. Balss pastkastītes (tālruņa) informācijas administrēšanai, sūdzības gadījumā tās izskatīšanai un Pārziņa tiesiskās intereses nodrošināšanai
      1. Kādus personas datus apstrādā Pārzinis?

        Sazinoties ar Pārzini pa tālruni ārpus Pārziņa darba laika, tiks ierakstīta un saglabāta Pārziņa sistēmā pa tālruni balss ziņas ierakstā Jūsu sniegtā informācija – Jūsu balss ziņā atstātais jautājums vai sūdzība (komunikācijas saturs), vārds, uzvārds un tālruņa numurs, saziņas datums un laiks un informācija par izmantoto komunikācijas rīku (telefona Nr.). Gadījumā, ja Jūs izteiksiet pretenzijas par līguma saistību izpildi, tad Pārzinim būs nepieciešams identificēt sūdzības iesniedzēju jeb personu, kurai nepieciešams sagatavot atbildi. Šajā gadījumā, lai sasniegtu mērķi Pārzinis var apstrādāt personas datu apjomu, kas ietver gan Jūsu vārdu un uzvārdu, gan personas kodu, gan kontaktinformāciju, gan informāciju par saņemtajiem pirkumiem un abonētajiem preses izdevumiem, tajā skaitā informāciju, kas saistīta ar pakalpojumu/pirkumu izmantošanas vēsturi (sistēmas auditācijas pierakstu analīze, maksājumu disciplīna (apmaksas veids un termiņi, utt.) un citu informāciju saistībā ar līgumu. Šāda informācija tiek saglabāta Pārziņa datu apstrādes sistēmās. Pārzinim ir pienākums un tiesības apstrādāt Datu subjekta identificējošo informāciju un informāciju, kas apliecina personas identitāti un pārstāvības tiesības (ja persona pārstāv citu personu) līgumattiecībās.

      2. Kāds ir personas datu apstrādes tiesiskais pamats?

        Informācijas saglabāšana par komunikācijas faktu un saturu tiek veikta, pamatojoties uz Regulas 6.panta 1.punkta f) apakšpunktu - apstrāde ir vajadzīga Pārziņa vai trešās personas leģitīmo interešu ievērošanai, izņemot, ja Datu subjekta intereses vai pamattiesības un pamatbrīvības, kurām nepieciešama personas datu aizsardzība, ir svarīgākas par šādām interesēm. Gadījumos, kad Jūs esat sazinājies un pa telefonu iesniedzis informāciju, kurā ietverta ir sūdzība, no kuras izriet Pārziņa pienākums izskatīt Jūsu sūdzību, datu apstrādes tiesiskais pamats ir šis tiesiskais pienākums (piemēram, Patērētāju tiesību aizsardzības normatīvo aktu prasību izpilde vai Regulas izpilde, kā arī, citi normatīvie akti, kuri reglamentē sūdzībā minētā jautājuma risināšanu), atbilstoši Regulas 6.panta 1.punkta c) apakšpunktam - apstrāde ir vajadzīga, lai izpildītu uz Pārzini attiecināmu juridisku pienākumu. Savukārt, Pārziņa un trešo personu leģitīmo interešu nodrošināšanai (piemēram, lai izmeklētu gadījumus, kad ir saņemtas sūdzības par pakalpojuma sniegšanas kvalitāti (piemēram, nav piegādāts abonētais preses izdevums) kā arī, lai nodrošinātos ar pierādījumiem pret iespējamām pretenzijām) datu apstrādes tiesiskais pamats ir Pārziņa leģitīmās intereses.

      3. Kāds ir personas datu apstrādes laika posms?

        Mērķa sasniegšanai Pārzinis informāciju glabās ne ilgāk kā trīs mēnešus, ja vien attiecīgo informāciju nevajadzēs izmantot, lai nodrošinātu Pārziņa tiesisko interešu nodrošināšanu ilgāku laiku (piemēram, strīdus gadījumā - pierādījumu saglabāšanai). Šādā gadījumā informācija tiks glabāta tik ilgi, kamēr pastāvēs Pārziņa vai trešās personas tiesiskās intereses.

        Pēc glabāšanas laikposma beigām, personas dati tiek neatgriezeniski dzēsti.

      4. Kurš piekļūst informācijai un kam tā tiek izpausta?

        Personas datu saņēmēji var būt Pārziņa pilnvaroti darbinieki, atbilstoši to darba pienākumos noteiktajam apjomam un ievērojot normatīvajos aktos noteiktās prasības, kā arī juridisko pakalpojumu sniedzēji, tiesībsargājošās, kontrolējošās, pārraugošās un uzraugošās institūcijas.

        Personas datus nav paredzēts nodot saņēmējiem ārpus Eiropas savienības vai Eiropas ekonomiskās zonas valstīm.

        Pārzinim ir pienākums sniegt informāciju par apstrādātajiem personas datiem šādos gadījumos:

        • Tiesībsargājošajām iestādēm, tiesai vai citām valsts un pašvaldības iestādēm, ja tas izriet no normatīvajiem aktiem un attiecīgajām iestādēm ir tiesības uz pieprasīto informāciju.
        • Ja trešajai personai personas dati jānodod noslēgtā līguma ietvaros, lai veiktu kādu līguma izpildei nepieciešamu funkciju (piemēram, Pārziņa leģitīmo interešu realizācijai, juridiskās palīdzības sniegšanas nodrošināšanai).
        • Saskaņā ar Datu subjekta skaidru un nepārprotamu pieprasījumu.
        • Pārziņa likumīgo interešu aizsardzībai, piemēram, vēršoties tiesā vai citās valsts institūcijās pret personu, kura ir aizskārusi Pārziņa likumīgās intereses.

    4. Piedāvājumu un informācijas par jaunumiem sniegšanai, kā arī Pārziņa tiesiskās intereses nodrošināšanai  
      1. Kādus personas datus apstrādā Pārzinis?

        Ja, kādā no Pārziņa piedāvātajām iespējām (piemēram, tīmekļa vietnē www.zurnali.lv, u.tml.), esat pieteicies jaunumu saņemšanai savā e-pastā, tad Jūs piesakāties saņemt piedāvājumus un informāciju par mūsu jaunumiem uz Jūsu norādīto e-pasta adresi. Līdz ar to mēs apstrādājam Jūsu personas datus - e-pasta adresi, sniedzot Jums šādus piedāvājumus un informāciju par jaunumiem (piemēram, vispārīgas jaunumu vēstules, informāciju par mūsu sniegtajiem piedāvājumiem preses izdevumu abonēšanai, iespēju piedalīties lojalitātes programmā un tās sniegtās iespējas, u.c.).

        Jūsu doto piekrišanu un pierādījumu par to mēs apstrādājam gadījumos, kad Jūs esat pieteicies jaunumu saņemšanai un izteicis pretenzijas pret mums, lai mēs varētu aizstāvēties pret mums izteiktiem prasījumiem, pretenzijām vai prasībām.

      2. Kāds ir personas datu apstrādes tiesiskais pamats?

        Personas datu apstrāde tiek veikta balstoties uz Jūsu brīvi sniegtu piekrišanu (Regulas 6.p. 1.p. a) apakšpunkts) saņemt komerciālos piedāvājumus un informāciju par aktuālajiem jaunumiem e-pastā, kā arī, lai nodrošinātos ar pierādījumiem pret iespējamām pretenzijām no Jūsu puses, mūsu leģitīmo interešu aizsardzībai (Regulas 6.p. 1.p. f) apakšpunkts) - apstrāde ir vajadzīga Pārziņa vai trešās personas tiesisko interešu ievērošanai, izņemot, ja Datu subjekta intereses vai pamattiesības un pamatbrīvības, kurām nepieciešama personas datu aizsardzība, ir svarīgākas par šādām interesēm.

      3. Kāds ir personas datu apstrādes laika posms?

        Mērķa sasniegšanai Pārzinis informāciju glabās kamēr ir spēkā Jūsu dotā piekrišana saņemt piedāvājumus un informāciju par aktuālajiem jaunumiem. Jūsu doto piekrišanu un pierādījumu par to mēs varam saglabāt vismaz 5 gadus un visu strīdus laiku, ja tas ir nepieciešams, lai mēs varētu aizstāvēties pret mums izteiktiem prasījumiem, pretenzijām vai prasībām. Šādā gadījumā informācija tiks glabāta tik ilgi, kamēr pastāvēs Pārziņa vai trešās personas tiesiskās intereses.

        Ja nevēlaties, lai mēs Jums sūtītu piedāvājumus un/vai informāciju par aktuālajiem jaunumiem, Jūs varat nedot mums savu piekrišanu, vai ja Jūs esat devis savu piekrišanu saņemt piedāvājumus un/vai informāciju, tad jebkurā brīdī Jūs varat no tiem atteikties, nosūtot informāciju uz Pārziņa norādīto kontaktinformāciju vai e-pastā norādītā veidā atsakoties no tālāku piedāvājumu un/vai informācijas par jaunumiem saņemšanas. Jūsu atteikums saņemt piedāvājumus un informāciju par jaunumiem netraucēs izmantot pakalpojumus un saņemt abonētos preses izdevumus, noslēgto Līgumu ietvaros.

      4. Kurš piekļūst informācijai un kam tā tiek izpausta?

        Personas datu saņēmēji var būt Pārziņa pilnvaroti darbinieki, atbilstoši to darba pienākumos noteiktajam apjomam un ievērojot normatīvajos aktos noteiktās prasības, kā arī juridisko pakalpojumu sniedzēji, tiesībsargājošās, kontrolējošās, pārraugošās un uzraugošās institūcijas.

        Personas datus nav paredzēts nodot saņēmējiem ārpus Eiropas savienības vai Eiropas ekonomiskās zonas valstīm.

        Pārzinim ir pienākums sniegt informāciju par apstrādātajiem personas datiem šādos gadījumos:

        • Tiesībsargājošajām iestādēm, tiesai vai citām valsts un pašvaldības iestādēm, ja tas izriet no normatīvajiem aktiem un attiecīgajām iestādēm ir tiesības uz pieprasīto informāciju.
        • Ja trešajai personai personas dati jānodod noslēgtā līguma ietvaros, lai veiktu kādu līguma izpildei nepieciešamu funkciju (piemēram, Pārziņa leģitīmo interešu realizācijai, juridiskās palīdzības sniegšanas nodrošināšanai).
        • Saskaņā ar Datu subjekta skaidru un nepārprotamu pieprasījumu.
        • Pārziņa likumīgo interešu aizsardzībai, piemēram, vēršoties tiesā vai citās valsts institūcijās pret personu, kura ir aizskārusi Pārziņa likumīgās intereses.

    5. Statistikas, tirgus un pircēju rīcības izpēte un Pārziņa leģitīmo interešu nodrošināšanai

        Mēs pastāvīgi strādājam, lai mūsu preču sortiments, piemērotās akcijas un atlaides pēc iespējas labāk atbilstu mūsu pircēju, t.sk. Jūsu vajadzībām.

      1. Kādus personas datus apstrādā Pārzinis?

        Veicot statistikas datu, tirgus un pircēju rīcības izpēti, kā arī gatavojot mūsu komercdarbībai nepieciešamos pārskatus, mēs izmantojam datu analīzi. Analīzes laikā mēs izmantojam nepersonalizētus datus un neapstrādājam Jūsu vārdu, kontaktinformāciju un citu Jūs individualizējošu informāciju. Datu analīze statistikas, tirgus un mūsu pircēju rīcības izpētes mērķim apstrādājamie dati (piemēram, adrese un pirkuma dati, ieskaitot pirkuma datumu un laiku, preses izdevumu nosaukumus, daudzumus, kopējo pirkumu cenu, piešķirto atlaižu summu, u.tml.) palīdz mums pieņemt svarīgus komercdarbības lēmumus par mūsu pircēju vajadzībām, atbilstoša preču sortimenta veidošanu, cenu veidošanu, u.tml.

        Šo datu analīzes darbības neietekmē Jūsu likumīgās vai līdzīga rakstura intereses, kā arī tas neietekmē turpmāko pakalpojumu un Jūsu noslēgtā Līguma saistību izpildi.

      2. Kāds ir personas datu apstrādes tiesiskais pamats?

        Mūsu leģitīmās intereses ir analizēt pirkumu datus konkrētā reģionā pēc klientu adresēm un sagatavot mūsu komercdarbībai nepieciešamās atskaites, lai vērtētu mūsu komercdarbību un radītu ieguvumus gan Jums kā klientam, gan Sabiedrības komercdarbībai (Regulas 6.p. 1.p. f) apakšpunkts).

      3. Kāds ir personas datu apstrādes laika posms?

        Mērķa sasniegšanai Pārzinis informāciju glabās 5 (piecus) kalendāros gadus pēc pasūtījuma izpildes beigu datuma.

      4. Kurš piekļūst informācijai un kam tā tiek izpausta?

        Personas datu saņēmēji var būt Pārziņa pilnvaroti darbinieki, atbilstoši to darba pienākumos noteiktajam apjomam un ievērojot normatīvajos aktos noteiktās prasības, kā arī tirgus izpētes, mārketinga un juridisko pakalpojumu sniedzēji, tiesībsargājošās, kontrolējošās, pārraugošās un uzraugošās institūcijas.

        Personas datus nav paredzēts nodot saņēmējiem ārpus Eiropas savienības vai Eiropas ekonomiskās zonas valstīm.

        Pārzinim ir pienākums sniegt informāciju par apstrādātajiem personas datiem šādos gadījumos:

        • Tiesībsargājošajām iestādēm, tiesai vai citām valsts un pašvaldības iestādēm, ja tas izriet no normatīvajiem aktiem un attiecīgajām iestādēm ir tiesības uz pieprasīto informāciju.
        • Ja trešajai personai personas dati jānodod noslēgtā līguma ietvaros, lai veiktu kādu līguma izpildei nepieciešamu funkciju (piemēram, Pārziņa leģitīmo interešu realizācijai, juridiskās palīdzības sniegšanas nodrošināšanai, tirgus izpētes, mārketinga pakalpojuma sniedzējiem, u.tml.).
        • Saskaņā ar Datu subjekta skaidru un nepārprotamu pieprasījumu.
        • Pārziņa likumīgo interešu aizsardzībai, piemēram, vēršoties tiesā vai citās valsts institūcijās pret personu, kura ir aizskārusi Pārziņa likumīgās intereses.

  7. 7. Datu subjekta tiesības attiecībā uz personas datu apstrādi
    1. Kā tiks informēts Datu subjekts par viņa personas datu apstrādi?

      Datu subjekts par šajā Politikā norādītajām personas datu apstrādēm tiek informēts, izmantojot daudzlīmeņu pieeju, kurā ietilpst tādas metodes kā šīs Politikas izvietošana Pārziņa tīmekļa vietnē, Birojā, kā arī atsevišķos gadījumos informācija tiks sniegta paziņojumu vai citā veidā.

    2. Tiesības piekļūt personas datiem un labot tos.
      1. Saskaņā ar Regulas noteikumiem Datu subjektam ir tiesības pieprasīt piekļuvi Pārziņa rīcībā esošajiem Datu subjekta personas datiem un saņemt informāciju par to:
        • kādi personas dati par viņu ir Pārziņa rīcībā;
        • kādiem nolūkiem Pārzinis apstrādā šos personas datus;
        • personas datu saņēmēju kategorijas (personas, kam personas dati ir izpausti vai kam tos paredzēts izpaust, ja vien normatīvie akti konkrētā gadījumā atļauj Pārzinim šādu informāciju sniegt);
        • informāciju par laikposmu, cik ilgi personas dati tiks glabāti, vai kritēriji, ko izmanto minētā laikposma noteikšanai.
      2. Ja Datu subjekts uzskata, ka Pārziņa rīcībā esošā informācija ir novecojusi, neprecīza vai nepareiza, Datu subjektam ir tiesības prasīt savu personas datu labošanu.
      3. Datu subjektam ir tiesības prasīt savu personas datu dzēšanu, vai iebilst pret apstrādi, ja persona uzskata, ka personas dati ir apstrādāti nelikumīgi, vai tie vairs nav nepieciešami saistībā ar nolūkiem, kādiem tie tika vākti un/vai apstrādāti (īstenojot principu “tiesības tikt aizmirstam").
      4. Pārzinis informē, ka Datu subjekta personas dati nevar tikt dzēsti, ja personas datu apstrāde ir nepieciešama šādos gadījumos:
        • lai Pārzinis aizsargātu Datu subjekta vai citas fiziskas personas vitāli svarīgas intereses, tajā skaitā, dzīvību un veselību;
        • lai Pārzinis vai trešā persona celtu, īstenotu vai aizstāvētu likumīgās (tiesiskās) intereses;
        • datu apstrāde nepieciešama saskaņā ar Pārzinim saistošiem normatīvajiem aktiem.
      5. Datu subjektam ir tiesības prasīt, lai Pārzinis ierobežotu Datu subjekta personas datu apstrādi, ja pastāv kāds no šādiem apstākļiem:
        • Datu subjekts apstrīd personas datu precizitāti – uz laiku, kurā Pārzinis pārbauda personas datu precizitāti;
        • apstrāde ir nelikumīga un Datu subjekts iebilst pret personas datu dzēšanu un tās vietā pieprasa datu izmantošanas ierobežošanu;
        • Pārzinim personas dati apstrādei vairs nav vajadzīgi, taču tie ir nepieciešami Datu subjektam, lai celtu, īstenotu vai aizstāvētu likumīgas prasības;
        •  Datu subjekts ir iebildis pret apstrādi – uz laiku, kamēr tiek  pārbaudīts, vai pārziņa leģitīmie iemesli nav svarīgāki par Datu subjekta leģitīmajiem iemesliem.
      6. Ja Datu subjekta personas datu apstrāde ir ierobežota, tad šādus personas datus apstrādā tikai ar Datu subjekta piekrišanu (izņemot glabāšanu) vai tādēļ, lai celtu, īstenotu vai aizstāvētu likumīgas prasības, vai, lai aizsargātu citas fiziskas vai juridiskas personas tiesības, vai svarīgas sabiedrības intereses.
      7. Pirms Datu subjekta personas datu apstrādes ierobežojuma atcelšanas Pārzinis informē Datu subjektu.
      8. Datu subjektam ir tiesības iesniegt sūdzību Datu valsts inspekcijai, ja tas uzskata, ka Pārzinis viņa personas datus ir apstrādājis prettiesiski. Pārzinis aicina vispirms vērsties pie tā, rakstot uz e-pasta norādīto e-pasta adresi, lai operatīvi rastu situācijas risinājumu, ja Datu subjekta tiesības uz personas datu aizsardzību ir pārkāptas.
    3. Tiesības atsaukt piekrišanu.

      Ja Pārzinis veic personas datu apstrādi, pamatojoties uz Datu subjekta piekrišanu, tad Datu subjektam ir tiesības jebkurā brīdī piekrišanu atsaukt, nosūtot atsaukumu Politikas 6.4.3.punktā norādītajā kārtībā. Pārzinis pēc atsaukuma saņemšanas Datu subjekta datus nolūkam, attiecībā uz kuru saņemts piekrišanas atsaukums, turpmāk neapstrādās. Tāpat, lai nodrošinātu godprātīgu apstrādi no Pārziņa puses, Pārzinis, ievērojot tehnoloģiskās iespējas, katrā reizē, sazinoties ar Jums, piedāvās papildus iespēju atteikties no turpmākas informācijas saņemšanas.

  8. 8. Datu subjekta iesniegumu, pieprasījumu un sūdzību pieņemšana un izskatīšana
    1. Ja Datu subjektam ir kādi jautājumi, pieprasījumi, iebildumi vai sūdzības saistībā ar Pārziņa veikto personas datu apstrādi, Datu subjekts var iesniegt Pārzinim pieprasījumu par savu tiesību īstenošanu  izmantojot šādus saziņas kanālus:
      1. personīgi identificējot sevi un uzrādot personu apliecinošu dokumentu (piemēram, pasi vai ID karti, u.tml.) iesniegt rakstveida iesniegumu, pieprasījumu vai sūdzību Pārzinim Politikas 2.nodaļā norādītajā kontaktinformācijas adresē;
      2. nosūtot iesniegumu, pieprasījumu vai sūdzību pa pastu uz Pārziņa šajā Politikā norādīto kontaktinformācijas adresi. Atbilde tiks sagatavota un nosūtīta, izmantojot ierakstītu vēstuli, tādejādi nodrošinoties, ka nepilnvarotas personas nevarēs saņemt šo sūtījumu. Vienlaicīgi, Pārzinis saglabā sev tiesības šaubu gadījumā pieprasīt Datu subjektam papildus informāciju, ja tas uzskata to par nepieciešamu;
      3. nosūtot iesniegumu, pieprasījumu vai sūdzību elektroniski uz Pārziņa kontakta e-pasta adresi, parakstot to ar drošu elektronisko parakstu. Šajā gadījumā, tiek prezumēts, ka Datu subjekts ir sevi identificējis ar pieprasījuma iesniegšanu, kas parakstīts ar drošu elektronisko parakstu. Vienlaicīgi, Pārzinis saglabā tiesības šaubu gadījumā pieprasīt Datu subjektam papildus informāciju, ja tas uzskata to par nepieciešamu. Elektroniski noformēti Datu subjekta iesniegumi nosūtāmi uz iepriekšminēto e-pasta adresi;
      4. Citos gadījumos, kad Pārzinim nerodas šaubas par Datu subjekta identitāti, saskaņojot informācijas izsniegšanas kārtību. Pārzinis izskatīs Datu subjekta iesniegumu, pieprasījumu vai sūdzību un atbilde tiks sagatavota un nosūtīta, izmantojot ierakstītu vēstuli, tādejādi nodrošinoties, ka nepilnvarotas personas nevarēs saņemt šo sūtījumu. Vienlaicīgi, Pārzinis saglabā sev tiesības šaubu gadījumā pieprasīt Datu subjektam papildus informāciju, ja tas uzskata to par nepieciešamu.
    2. Datu subjektam ir pienākums, cik vien iespējams, savā pieprasījumā precizēt laiku, vietu un citus apstākļus, kas palīdzētu izpildīt tā pieprasījumu.
    3. Pēc rakstveida Datu subjekta pieprasījuma saņemšanas par savu tiesību īstenošanu Pārzinis:
      1. pārliecinās par personas identitāti;
      2. izvērtē pieprasījumu un rīkojas šādi:
        • ja Pārzinis var nodrošināt pieprasījuma izpildi, tad pēc iespējas īsākā laikā izpilda to un Datu subjekts kā pieprasījuma iesniedzējs var saņemt pieprasījumā minēto informāciju vai datu kopiju;
        • ja Pārzinim ir nepieciešama papildus informācija, lai identificētu Datu subjektu, kurš pieprasa informāciju, vai izpildītu pieprasījumu, tad Pārzinis var lūgt Datu subjektam sniegt papildus informāciju (piemēram, konkrēts datums vai laiks, pakalpojumu izmantošana, pirkuma dati, u.tml., kuros Datu subjekts ir identificējams);
        • ja informācija ir dzēsta vai persona, kas pieprasa informāciju nav Datu subjekts vai persona nav identificējama, tad pieprasījums var tikt noraidīts saskaņā ar šo Politiku un/vai normatīvajiem aktiem;
        • gadījumā, ja Pārzinis būs saņēmis pieprasījumu, bet Datu subjekts nebūs atstājis savu kontaktinformāciju, lai Pārzinis varētu sazināties pieprasījuma izskatīšanas laikā un informēt par Pieprasījuma izskatīšanas rezultātu, tad Pārzinis apņemas mēneša laikā sagatavot rakstveida atbildi, kas būs pieejama Pārziņa kontaktinformācijas norādītajā adresē. Minētā vēstule tiks glabāta un būs saņemama Datu subjektam Pārziņa birojā ne ilgāk kā divus mēnešus no pieprasījuma iesniegšanas dienas.
  9. 9. Kādus pasākumus pārzinis pielieto, lai nodrošinātu personas datu aizsardzību?
    1. Pārzinis regulāri pārskata un uzlabo personu datu aizsardzības pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu personas datus no nesankcionētas piekļuves, nejaušas nozaudēšanas, izpaušanas vai iznīcināšanas. Lai to nodrošinātu, Pārzinis izmanto atbilstošas tehniskās un organizatoriskās sistēmas (piemēram, ikvienam darbiniekam ir piešķirtas individuālas pieejas tiesības informācijai, individuāli nosakot piekļuves tiesību apjomu).
    2. Pārzinis rūpīgi pārbauda visus pakalpojuma sniedzējus, kas Pārziņa vārdā un uzdevumā apstrādā fizisko personu personas datus. Pārzinis izvērtē vai sadarbības partneri (personas datu apstrādātāji) nodrošina atbilstošus drošības pasākumus, lai fizisko personu personas datu apstrāde notiktu atbilstoši Pārziņa deleģējumam un normatīvo aktu prasībām.
    3. Personas datu drošības incidenta gadījumā, ja tas var radīt augstu risku Datu subjekta tiesībām un brīvībām, Pārzinis paziņos par to Datu subjektam, izmantojot tam pieejamo kontaktinformāciju (ja tas būs iespējams), vai arī informācija tiks publiskota Pārziņa tīmekļa vietnē vai Pārziņa administrētajos sociālajos tīklos, vai, citā veidā (piemēram, izmantojot plašsaziņas līdzekļus).
  10. 10. Nobeiguma noteikumi
    1. Šī Politika periodiski tiks pārskatīts un aktualizēts. Politikas aktuālā redakcija stājas spēkā tajā norādītajā datumā. Politikas aktuālā redakcija tiek izvietota tīmekļa vietnē www.zurnali.lv,  www.rigasvilni.lv un www.jauns.lv kā arī citās Pārziņa uzturētajās platformās un Pārziņa komercdarbības veikšanas vietās.
    2. Šī Privātuma politika stājas spēkā 2023.gada 01.augustā.